Podglądują i motywują:)

12 sierpnia 2010

Sweet and spicy... czyli znowu smacznie:)

Dzisiaj z serii kulinarnie - przepis na CIASTO 3BIT. Tak mi u teściowej zasmakowało, że musiałam spróbowac zrobic :)Właściwie to natchnęła nas Monika, którą gorąco pozdrawiam. Ciacho łatwe, bez pieczenia i pyszne... więc do roboty:) Porównałam parę przepisów z internetu: 1, 2... i wyszło mi tak:)


Ale od początku:)... na blachę o wymiarach 30 na 25cm potrzebujemy:

- 2 paczki Bonitek (herbatników maślanych z Biedronki:)

- 2 budynie śmietankowe (ja lubię Winiar, bo się nie przypala:)

- niecałe pół litra mleka (bo budyń musi byc gęsty:)

- ok pół kostki masła (choc ja daję mniej kosztem mniej zwięzłej masy)

- 1 galaretkę cytrynową

- 0,5 śnieżki (bitą śmietanę w proszku)

- śmietankę 30% (200ml starczy:)

- gotową masę krówkową (przynajmniej 400gram)

- wiórki kokosowe, zmielone orzechy, kolorowy cukier lub posypka czekoladowa do wyboru:)

To zaczynamy:):

1. Gotujemy 2porcje budyniu (ciut mniej mleka, by był gęsty), gotując dosypujemy galaretkę i odstawiamy do wystygnięcia

2. Po godzince wolnego rozkładamy herbatniki - to będzie nasz spód:


3. Miksujemy chłodny budyń z masłem i wlewamy na spód:


4. Kładziemy kolejną warstwę herbatników:


5. Podgrzewamy masę krówkową - wtedy lepiej się rozprowadza


6. Rozprowadzamy ją na herbatnikach i kładziemy ich kolejną warstwę:


7. Ubijamy mikserem śmietankę z połową śnieżki (dla lepszego smaku) i rozprowadzamy na cieście:


8. Przybieramy wierzch dowolnie i wkładamy ciacho na 2 godzinki do lodówki:

Włola - gotowe:)

UWAGI:
- jeśli lubicie bardziej słodkie to do śmietane ubijajcie z cukrem pudrem:)
- polecam też nasączyc herbatniki jakimś winkiem lub roztworem z cukru waniliowego:)

********
Było sweet to teraz spicy...
czyli skład przyprawy to fety,
 jeśli ją smarzymy lub dodajemy do sałatki greckiej:
oregano, czosnek, pietruszka, biały pieprz, suszona chillypapryczka:)

********
Nom i rozwikłana przeze mnie ZAGADKA:
Czy chipsy mogą byc zdrowe?
Czy chipsy mogą byc słodkie?

Tak - o ile są to CHIPSY BANANOWE
Powyżej w mojej ulubionej kombinacji z jogurtem naturalnym i miodem:)
*****
Lecę coś zjeśc, bo przez tego posta zgłodniałam:)
Smacznego!

7 komentarzy:

shiraja pisze...

Ach u Ciebie znowu słodko. mniam aż ślinka leci :) Pozdrawiam

Joasiunia:) pisze...

Oj 3Bita i ja uwielbiam!!!:):):)

Tylko u nas nie daje się śmietany a śnieżkę z żelatyną:) No i oczywiście kawę cappucino mniam!!!:)

Anulka pisze...

Mniam jak ja lubię 3Bita:)

A chipsów bananowych nigdy nie jadłam w takiej kombinacji:) Koniecznie muszę spróbować:)

Edzia pisze...

:)UWIELBIAM CIACHA I PRZEKĄSKI BEZ PIECZENIA! z cappucino? - musze spróbowac:)))
Anulko - a ty jak przyrządzasz chipsaki bananowe?

Zula pisze...

3Bit to od dawna ulubione ciacho :)

Edzia pisze...

A ja dopiero tydzień temu pierwszy raz je jadłam:P Lepiej późno niż wcale:)))

raeszka pisze...

Ciasto wygląda smakowicie :).
Ja dzisiaj upiekłam ciasto drożdżowe z budyniem, które jest jednym z moich ulubionych :).